Recenze by Davčas
Více v celém článku !!!

POPIS :

Opusťte svět bez kouzel a vydejte se i se samotným
Harrym do školy čár a kouzel v Bradavicích, učíte se nová kouzla a zaklínadla.
Provádějte s Harrym, Harmionou a Ronem napínavá dobrodružství,
zažijte to co jste ve filmu zažít nemohli, postavte se proti svým nepřátelům a dejte jim co proto !!!
Harry, Ron, a Hermiona jsou zpět ve hře podle čtvrté knihy J.K. Rowlingové. Harry je tajně vybrán jako čtvrtý adept do nebezpečného turnaje. Každý soupeř v mezinárodním turnaji se musí utkat s drakem, zachránit přátele z mrazivých hlubin Černého jezera a projít nebezpečným bludištěm.

RECENZE :

Harry Potter v herní podobě filmovou licenci využívá, ale nepříliš důsledně, samozřejmě, že se v animacích mezi jednotlivými úkoly objevují záběry obkreslené z filmu, ale vztahy mezi postavami nejsou ani naznačovány. Autoři hry prostě předpokládají, že film nebo knížku všichni znají, a tak se příliš nesnažili.
Je to škoda, protože dospívání hlavních hrdinů skýtá obrovský prostor, který bylo možné využít. Ve hře tak zůstává pouze temnější atmosféra díky použité paletě barev a všudypřítomným stínům. Harry Potter spolu s Hermionou a Ronem nejprve prochází jakýmsi výcvikem, který HP umožní vstup do turnaje tří kouzelníků. Nejde tedy o úkladný útok na Harryho život, tentokrát se musí chlapec s jizvou snažit tvrdě, aby si mohl zalétat na koštěti, zaplavat v jezeře a nakonec lehce zabloudit v labyrintu plném nástrah, aby na konci porazil Voldermonta. Už zase.
Postavy se pohybují po lokacích bez přílišného skákání, překážky z cesty odstraňují kouzlením.
I přes to, jak je herní série propojena s knihami a filmem, Ohnívající pohár přinesl zásadní změnu v oblasti herního žánru. Vývojáře už nejspíš unavilo využívat stále stejný engine postavený pro skákačku doplněnou o řešení hádanek a rozhodli se vydat směrem k akčnějšímu pojetí. Postavy se tak pohybují po lokacích bez přílišného skákání, překážky z cesty odstraňují kouzlením. A pokud se jim nechce skákat do výšky, odměnu si z místa nad svými hlavami přivolají zvoláním Accio a máchnutím hůlkou. Kouzlení probíhá pouhým stisknutím tlačítka. Na výběr máte hned tři. První vysílá jednoduché "ubližovací" zaklínadlo, kterým lze pomalu ubít různé brouky, salamandry a další potvory. Druhé tlačítko slouží k vyvolání zaklínadel v závislosti na předmětu, na který míříte.
Pokud se postava dívá na oheň, začne z hůlky proudit voda. Pokud se díváte na zvednutý padací most, postavička si jej kouzlem přitáhne. Novým prvkem je spojení síly všech tří postav pro vykonání silnější verze kouzla a také speciální supermagický režim, ve kterém jsou všechna zaklínadla silnější. Nejde ale o nic extra zábavného. To už je lepší možnost přitahovacím kouzlem přeměnit ostnaté masožravé rostliny na katapulty.
Jediný problém představuje správné nastavení postavy směrem k cíli. A on to skutečně problém je. I HP: OP byl primárně vyvíjen pro platformu Playstation 2 a je to na něm znát mnohem více než na předchozích dílech. Jako by EA rozhodli, že se jim nevyplatí do PC verze investovat ani dolar víc, než je nezbytně nutné pro spuštění hry. Kvůli tomu se HP: OP na PC téměř nedá hrát, pokud nemáte kvalitní joypad s analogovými páčkami pro jemné ovládání pohybu postavy. Na klávesnici je poměrně obtížné správně "zamířit" nemluvě o rozložení jednotlivých kláves. Myš není vůbec podporovaná, přestože by problém s mířením vyřešila jako mávnutím čarovnou hůlkou, ale není nám přáno.
A přesto mohl být nový Potter zajímavý, přináší totiž možnost hry dvou hráčů na jednom počítači, hezky spolu. S výjimkou samotné účasti Harryho v turnaji se totiž na obrazovce pohybují s jizváčem i Ron a Hermiona. Pokud hrajete sami, o ovládání zbylých dvou postav se stará počítač, pokud máte dost ovladačů, užijete si novou dimenzi hraní. Online multiplayer podporován není, ale to v případě tohoto typu her není nutností. Bohužel, skvělý nápad trpí hrozným ovládáním na PC, problémy s kamerou a v případě, že je člověk sám, i mizernou umělou inteligencí, kvůli které téměř neustále slyšíte dost odpudivé výkřiky bolesti jednotlivých postav.
EA se nevytáhli ani v oblasti grafiky, jediným rozdílem mezi PS2 verzí a PC je o málo vyšší rozlišení (maximálně 800x600, což je nic moc), ale to příliš nepomáhá. Virtuální Ron a Harry jsou si alespoň docela podobní, Hermiona mohla vypadat lépe, ale také nebudete mít problém poznat, o koho jde. Hru kazí také různé neviditelné bariéry, které brání postavám v pohybu a zejména dětské hráče opravdu matou. Vzato kolem a kolem, Harry Potter a Ohnivý pohár není ideální dárek pod vánoční stromeček!

HODNOCENÍ :

69% ze 100

1. Souhlasíš s mím názorem ???