Recenze 0.9 - Harry Potter a Fénixův řád

18. května 2014 v 10:39 | Davčas |  Recenze her

Harry Potter

and

Fénixův Řád

Recenze by Davčas
Více v celém článku !!!

Harry Potter and the Order of the Phoenix je další díl v sérii videoherní adaptací filmových zpracování populárních románů J.K. Rowlingové. Ve hře bude k dispozici hned několik hratelných postav včetně Harryho i Siriuse Blacka, bude se kouzlit, šmejdit po Bradavicích a zcela určitě dojde i na pár miniher. Co se příběhu týče, tak se Harry vrátí už po páté do Bradavic, kde zjistí, že se na něj celá kouzelnická komunita tak trošku kašle. Jeho nedávné střetnutí s Lordem Voldemortem bere spousta lidí na lehkou váhu. Do Bradavic je pak Ministrem Magie nasazena nová učitelka obrany proti černé magii Dolores Umbridge, jejíž metody však na obranu proti Voldemortovi a temným silám nestačí. Harry tak vezme školení studentů do svých rukou a snaží se je připravit na bitvu, která je čeká.

RECENZE :

Hra začíná přibližně tam, kde skončil čtvrtý film. Znovu povstal "ten jehož jméno se nesmí vyslovit" (my ho klidně řekneme i napíšeme, je to Voldemort), ovšem nikdo kromě Harryho, jeho pár přátel a profesora Brumbála tomu nehodlá věřit. Ministr kouzel se dokonce natolik obává, že jde o komplot, který má z křesla sesadit jeho samotného, že do školy v Bradavicích vysílá profesorku Umbridgeovou, aby situaci monitorovala. Zatímco ministerstvo kouzel vehementně popírá návrat lorda Voldemorta, Umbridgeová, jakožto nová učitelka obrany proti černé magii, znemožňuje studentům využívat obraná kouzla v praxi. Harry Potter a Fénixův řád Hermiona nakonec navrhne, aby Harry, jakožto ten, který Voldemortově moci odolal, vedl neschválený kroužek obrany proti temné magii, který si říká Brumbálova armáda. A to ani netuší, že se jim jejich znalosti brzy budou hodit.
Zapomeňte na lineární adventury, na které jste byli zvyklí. Harry Potter a Fénixův řád je hra ve velkém stylu. První "loading" sice trvá nezvykle dlouho, ale za trpělivost budete odměněni tím, že už se žádného dalšího nedočkáte. Nebudete muset čekat, až se nahrají data během přechodu z lokace do lokace a už vůbec ne, když půjdete z místnosti do místnosti. A to je bez přehánění prostě paráda. Navíc máte volnost pohybu po velké části Bradavic, takže se můžete prohánět po své oblíbené škole čar a kouzel, jak je vám libo, občas prohodit pár slov se spolužáky nebo hrát magickou verzi pexesa či jinou minihru. To musí Harry Potter a Fénixův řád být pro skalní fanoušky Harryho Pottera zpráva, která u nich prostě musí vyvolat mdloby. Ale než upadnete do kómatu, tak pozor. Některé místnosti jsou uzavřeny a otevírají se postupně, během toho, jak plníte primární úkoly.
Není výjimkou, že jich máte zadáno několik. Můžete si zvolit, v jakém pořadí je budete plnit. Na mapě si zvolíte, kam chcete vyrazit, a před Harrym se začnou objevovat stopy, které mu ukazují, který směr je správný. Cíle úkolů jsou různé. Často musíte někoho najít, ale to není vše, ona zmíněná osoba vás obvykle o něco požádá. A to "něco" se neobejde bez toho, aniž byste používali kouzla. K jejich provádění využijete hlavně pravý analog. Ten ve hře není zbytečně přecitlivělý a většinou vyvolá přesně to kouzlo, která žádáte, i když v některých případech musíte šermovat analogem, až budete mít strach, jestli neupadne. Pro některá kouzla jsou pohyby stejné, ale magie je rozdělena na nebojovou a bojovou, hra automaticky vybere, která bude v danou chvíli vhodnější. Je trošku škoda, že útočná magie se ke slovu moc často nedostane. Harry Potter a Fénixův řád není zrovna titul, který by přetékal akcí. Většinu času spíše trávíte prozkoumáváním Harry Potter a Fénixův řád okolí nebo řešením různých hádanek, které jsou vystavěny na tom, že použijete správné kouzlo na správném místě. Pokud ne, pak se objeví fialový mráček, který jasně naznačí, že byste se svými znalostmi magie neporazili ani Saxanu.

HODNOCENÍ :

75% ze 100

1. Souhlasíš s mím názorem ???